Beställning av handlingar, bygglovsarkiv

Bygglov- och GIS-enheten i Vaxholms stad har arkiv med pågående och avslutade bygglovsärenden.

I arkivet finns:

  • Pågående ärenden gällande bygglov, anmälan och strandskyddsdispenser.
  • Beslut med tillhörande handlingar tex. situationsplan, fasadritning, sektionsritning samt planritning.
  • Arkiverade ärenden finns i ett digitalt arkiv.

Kontakta Bygglov- och GIS-enheten via bygglov@vaxholm.se om du vill ta del av handlingar i bygglovsarkivet. Vi behöver veta fastighetsbeteckningen (eller adressen) samt vilka handlingar du vill ta del av.

Aktuella handlingar finns oftast hos den myndighet som handlägger ärendet medan äldre handlingar finns i kommunarkivet. För äldre handlingar kontaktar du stadsarkivet genom stadsarkivarien på Vaxholms stads stadsarkiv.

Avgift för kopior tas ut enligt Vaxholms stads avgifter och taxor. Mer information hittar du på sidan Avgifter och taxor.

Kontaktinformation

E-post: bygglov@vaxholm.se