Artikeln publicerades 26 maj 2026
Vaxholms kajrenovering – avstängd gångbana
Uppdatering: Gångbanan är nu öppen.
Gångbanan mellan Repslagaregatan och gamla Shelltomten är avstängd från onsdag 27 maj till torsdag 4 juni.
Avstängningen beror på arbete med att ansluta vatten till planteringarna i Västerhamnen.
Gående hänvisas till Rådhusgatan-Söderhamnen (vägen). På kartan nedan är den avstängda gångbanan markerad med rött, och rekommenderad gångväg markerad med grönt.

Kontaktinformation
Vid frågor, vänligen kontakta projektgruppen för kajrenoveringen.
E-post: kajen@vaxholm.se