Artikeln publicerades 26 maj 2026

Vaxholms kajrenovering – avstängd gångbana

Uppdatering: Gångbanan är nu öppen.

Gångbanan mellan Repslagaregatan och gamla Shelltomten är avstängd från onsdag 27 maj till torsdag 4 juni.

Avstängningen beror på arbete med att ansluta vatten till planteringarna i Västerhamnen.

Gående hänvisas till Rådhusgatan-Söderhamnen (vägen). På kartan nedan är den avstängda gångbanan markerad med rött, och rekommenderad gångväg markerad med grönt.

Kontaktinformation

Vid frågor, vänligen kontakta projektgruppen för kajrenoveringen.

E-post: kajen@vaxholm.se