Artikeln publicerades 27 maj 2026
Oljeutsläpp på Resarö – åtgärder pågår
Ett oljeläckage från en lastbil har inträffat på Överbyslingan på Resarö. Räddningstjänsten har begränsat utsläppet och saneringsarbete pågår.
Räddningstjänsten har varit på plats och stoppat spridningen med absorberande material. Räddningstjänsten bedömer att det inte finns någon risk för miljökonsekvenser.
Olyckan har skett på en väg som förvaltas av Resarös vägförening. Vaxholms stad har varit i kontakt med vägföreningen som nu tar över samordningen med räddningstjänsten för att återställa på platsen.

Kontaktinformation
För ytterligare information hänvisar vi till stadsbyggnadsförvaltningens tekniska avdelning.
E-post: tekniska@vaxholm.se