Artikeln publicerades 27 maj 2026

Stormfällda träd röjs på kommunala gator

Det blåste kraftigt igår, och flera träd har fallit över kommunens gator. Vaxholms stads entreprenör arbetar nu med att röja bort nedfallna träd från kommunala gator, inklusive gång- och cykelbanor samt parkeringsplatser.

Ser du ett träd som fallit över en gata eller en gångväg?

Vänligen gör en felanmälan till tekniska avdelningen Länk till annan webbplats. så att vi snabbt kan åtgärda problemet.

Läs om hur ansvaret för vägar är fördelat i Vaxholms stad.

Kontaktinformation

För ytterligare information hänvisar vi till stadsbyggnadsförvaltningens tekniska avdelning.

E-post: tekniska@vaxholm.se