Artikeln publicerades 2 juni 2026

Tydligare överfarter målas på bymiljövägen på Rindö

Under tisdag och onsdag, vecka 23, målar kommunen överfarter med tydliga markeringar på Rindövägen, som nyligen byggts om till en bymiljöväg.

Syftet är att förbättra trafiksäkerheten och göra det lättare för bilister att uppmärksamma överfarterna vid utvalda utfarter.

Vi ber alla att respektera avstängningarna under dessa två dagar.

Mer information: Läs om hur Rindövägen har byggts om till en bymiljöväg.

Kontaktinformation

För ytterligare information hänvisar vi till stadsbyggnadsförvaltningens tekniska avdelning.

E-post: tekniska@vaxholm.se