Artikeln publicerades 2 juni 2026
Tydligare överfarter målas på bymiljövägen på Rindö
Under tisdag och onsdag, vecka 23, målar kommunen överfarter med tydliga markeringar på Rindövägen, som nyligen byggts om till en bymiljöväg.
Syftet är att förbättra trafiksäkerheten och göra det lättare för bilister att uppmärksamma överfarterna vid utvalda utfarter.
Vi ber alla att respektera avstängningarna under dessa två dagar.
Mer information: Läs om hur Rindövägen har byggts om till en bymiljöväg.

Kontaktinformation
För ytterligare information hänvisar vi till stadsbyggnadsförvaltningens tekniska avdelning.
E-post: tekniska@vaxholm.se