logo

Kontakta oss

Besöksadress

Sågvägen 2
184 86 Åkersberga

Telefon

08 - 540 835 00

Har du frågor om innehållet på den här sidan

Hämtning

På uppdrag av Roslagsvatten hämtar entreprenören RenoNorden AB avfall från hushållen i Vaxholms stad. Fastigheter på öar som saknar broförbindelse till fastlandet kommer
få hushållsavfallet hämtat av Melskär AB, underentreprenör till Liselotte Lööf AB. 

Roslagsvattens kundtjänst svarar på frågor om att starta nytt avfallsabonnemang, avfallsfakturor, latrinhämtning, utebliven hämtning, hämtningsdagar, extra hämtning, flyttanmälan med mera.


Telefon: 08- 540 835 41

E-post: avfall@roslagsvatten.se Öppettider: måndag-fredag 08:00-16:00

Hjälp oss att hjälpa dig.

Tänk på att inte ställa bilen längs redan trånga vägar och undvik helt att parkera på vändplatser för att inte hindra renhållningsfordonen. Ställ ut kärlet senast kl. 06.30 på hämtningsdagen för att säkerställa att du får det tömt. Ibland lyckas inte sopbilen tömma dina sopor på ordinarie dag på grund av dåligt väglag, sjukdom eller liknande. Låt ditt kärl stå kvar minst 24 timmar efter din ordinarie hämtningsdag om du inte fått tömt.

 

För information om hämtningstider eller utebliven tömning kontakta Roslagsvattens kundservice.

Dela sidan