Skicka leverantörsfaktura
Som leverantör till Vaxholms stad kan du effektivisera både din egen och kommunens fakturahanteringsprocess genom att skicka elektroniska fakturor till oss. Enligt nytt lagkrav måste du som leverantör kunna skicka elektroniska fakturor (e-fakturor) till offentlig sektor från och med 1 april 2019.
Lagen gäller inte inköp som görs på ramavtal utfärdade före 1 april 2019. I dessa fall kan du som leverantör fortsätta skicka fakturor enligt tidigare överenskommelser under hela avtalstiden.
Leverantörer, föreningar med flera som saknar särskilda avtal med kommunen och i dagsläget inte har möjlighet att skicka e-fakturor kan fortsätta att skicka pappersfakturor tills vidare.
- Observera att PDF-fakturor inte är e-fakturor och därmed inte godkända enligt de nya lagkraven.
- Fakturor som innehåller information som riskerar att röja sekretessuppgifter eller annan säkerhetsinformation skall inte skickas som elektroniska fakturor.
Att tänka på vid fakturering
Olika typer av fakturor
Kontaktinformation
Telefonnummer: 08-54170820
Vi är tillgängliga måndag-fredag klockan 09.00–12.00 och 13.00–16.00.
E-post: fakturor@vaxholm.se