Kommunalråd och gruppledare för övriga partier

Vaxholms stad har ett heltidsarvoderat kommunalråd som tillika är kommunstyrelsens ordförande.

Kommunalrådets arbetsuppgifter handlar om allt från att företräda kommunen vid uppvaktningar hos myndigheter angående exempelvis kommunikationer eller marktillgångar till företagskontakter, konferenser och sammanträden.

Arbetsuppgifterna är alltså mycket skiftande, men mycket tid går åt att följa upp frågor som har betydelse för kommunens ekonomi och utveckling på kort och lång sikt.

Kommunalråd i Vaxholms stad är Tina Runhem (M).

Träffa kommunalrådet

Om du vill träffa kommunalrådet så går det bra att kontakta henne för att boka in ett möte.

Tina Runhem (M), kommunalråd
Telefonnummer: 073-9175393

Gruppledare

Kontaktuppgifter till partiernas anmälda gruppledare i kommunfullmäktige finns i Vaxholms stads förtroendemannaregister; Förtroendevalda i Vaxholms stad (tromanpublik.se). Länk till annan webbplats.