Hyra lokal i rådhuset
I rådhuset går det att hyra lokal för exempelvis möte, konferens eller vigsel. Det är dock inte tillåtet att hålla fest i rådhusets lokaler.
Renovering pågår
Från oktober 2022 pågår renovering av rådhuset. Renoveringen beräknas vara klar i slutet av juli 2023. Arbetet innebär perioder med uppsatta byggställningar, buller och övertäckta fönster. Rådhuset och Turistbyrån håller öppet som vanligt och det går bra att hyra lokal även under denna period.
.png)
Rådhuset på Rådhustorget i Vaxholms stad
Rådhusets lokaler
Rådhusets lokaler på övervåningen är mest lämpade som konferensrum, mötesrum eller föreläsningssal. Rummen är möblerade med bord och stolar och uthyres i befintligt skick.
Rummen i rådhuset används ibland för borgerliga vigslar och då kan en annan möblering önskas. Ommöblering av rummen kan vid behov göras utav den som hyr. Se till att tid avsatt för möblering och återställning tas i beaktning vid bokningen. Möblernas placering återställs innan rummet lämnas.
Tänk på att det är inte är tillåtet att hålla fest i rådhusets lokaler.
Sessionssalen
På det övre planet finner du Sessionssalen med vackra målningar och stora fönster. Denna stora sal lämpar sig för det större sällskapet. Rummet är möblerat med vackra gamla bord och stolar. Borden är tunga och går inte att flytta ut ur salen. Det finns tillgång till projektor.
Maxantal i Sessionssalen: 20 personer
Nämndrummet
Rummet kallas även CG Pettersson-rummet. Detta rum finner du på det övre planet bredvid Sessionssalen. Det är ett mindre konferensrum med tolv sittplatser, stort konferensbord och whiteboard och projektor.
Maxantal i Nämndrummet: 10 personer
Västra gavelrummet
Rummet ligger på övre plan, innanför dörren till kontorslokalerna på vänster sida när du kommer upp från trappan. Här finns ett stort konferensbord med plats för 14 personer samt en whiteboard och projektor.
Maxantal i Västra gavelrummet: 14 personer
Wi-Fi och projektor
För dig som hyr lokal i Rådhuset finns Wi-Fi kod och fjärrkontroll till projektor att kvittera ut hos Turistbyrån på entréplan i Rådhuset.
Avgifter
Debitering sker enligt av kommunfullmäktige fastställd taxa. Hyran inkluderar tillgång till projektor och Wi-Fi. Avgifterna är momsfria.
Taxa 1
Företag eller privatpersoner samt övriga externa organisationer/föreningar.
Taxa 2
Verksamhet inom idrotts- och friluftsliv för barn- och ungdomsverksamhet mellan 5-20 år och verksamhet för medlemmar över 20 år vilka bedrivs av godkänd ideell förening i Vaxholms stad, pensionärsföreningar och vigsel.
För övriga ideella verksamheter i Vaxholms stad fattar nämnden särskilt beslut om Taxa 2 ska vara gällande.
Rum | Taxa 1 | Taxa 2 | Administrationsavgift |
---|---|---|---|
Sessionssalen, maxantal 20 personer | 433 kr/timme | 201 kr/timme | 529 kr/bokning |
Nämndrummet, maxantal 10 personer | 201 kr/timme | 111 kr/timme | 529 kr/bokning |
Västra gavelrummet, | 201 kr/timme | 111 kr/timme | 529 kr/bokning |
Ansök om att hyra lokal i Rådhuset
Ansök via vår e-tjänst under Turist:
eller fyll i och skicka in ansökningsblankett enligt nedan:
Ifylld blankett skickas till turistbyrån i Vaxholms stad.
E-post: turistbyran@vaxholm.se
PDF för ansökningsblankett är inte tillgänglighetsanpassad. Kontakta oss om du behöver hjälp att ta del av innehållet på alternativt vis - Tillgänglighetsredogörelse Länk till annan webbplats..