Hyra lokal i rådhuset
I rådhuset går det att hyra lokal för exempelvis möte, konferens eller vigsel. Det är dock inte tillåtet att hålla fest i rådhusets lokaler.
Rådhusets lokaler
Rådhusets lokaler på övervåningen är mest lämpade som konferensrum, mötesrum eller föreläsningssal. Rummen är möblerade med bord och stolar och uthyres i befintligt skick.
Rummen i rådhuset används ibland för borgerliga vigslar och då kan en annan möblering önskas. Ommöblering av rummen kan vid behov göras utav den som hyr. Se till att tid avsatt för möblering och återställning tas i beaktning vid bokningen. Möblernas placering återställs innan rummet lämnas.
Tänk på att det inte är tillåtet att hålla fest i rådhusets lokaler.
Sessionssalen
På det övre planet finner du Sessionssalen med vackra målningar och stora fönster. Denna stora sal lämpar sig för det större sällskapet. Rummet är möblerat med vackra gamla bord och stolar. Borden är tunga och går inte att flytta ut ur salen. Det finns tillgång till projektor.
Maxantal i Sessionssalen: 20 personer.
Nämndrummet
Rummet kallas även CG Pettersson-rummet. Detta rum finner du på det övre planet bredvid Sessionssalen. Det är ett mindre konferensrum med tolv sittplatser, stort konferensbord och whiteboard och projektor.
Maxantal i Nämndrummet: 10 personer.
Västra gavelrummet
Rummet ligger på övre plan, innanför dörren till kontorslokalerna på vänster sida när du kommer upp från trappan. Här finns ett stort konferensbord med plats för 14 personer samt en whiteboard och projektor.
Maxantal i Västra gavelrummet: 14 personer.
Wi-Fi och projektor
För dig som hyr lokal i Rådhuset finns Wi-Fi kod och fjärrkontroll till projektor att kvittera ut hos Turistbyrån på entréplan i Rådhuset.
Avgifter
Debitering sker enligt av kommunfullmäktige fastställd taxa. Hyran inkluderar tillgång till projektor och Wi-Fi. Avgifterna är momsfria.
Taxa 1
Företag eller privatpersoner samt övriga externa organisationer/föreningar.
Taxa 2
Verksamhet inom idrotts- och friluftsliv för barn- och ungdomsverksamhet mellan 5-20 år och verksamhet för medlemmar över 20 år vilka bedrivs av godkänd ideell förening i Vaxholms stad, pensionärsföreningar och vigsel.
För övriga ideella verksamheter i Vaxholms stad fattar nämnden särskilt beslut om Taxa 2 ska vara gällande.
Hyra av lokal, momsfritt
Rum | Taxa 1 | Taxa 2 | Administrationsavgift |
---|---|---|---|
Sessionssalen, maxantal 20 personer | 433 kr/timme | 201 kr/timme | 529 kr/bokning |
Nämndrummet, maxantal 10 personer | 201 kr/timme | 111 kr/timme | 529 kr/bokning |
Västra gavelrummet, | 201 kr/timme | 111 kr/timme | 529 kr/bokning |
Ansök om att hyra lokal i rådhuset
Ansök via Vaxholms stads e-tjänster Länk till annan webbplats.. Välj Turst och därefter Ansökan om att hyra lokal i Rådhuset.
Du kan också ansöka om att hyra lokal irådhuset genom att fylla i och skicka in ansökningsblanketten Hyra lokal i Rådhuset (pdf) Pdf, 1 MB..
Ifylld blankett skickas till Vaxholms stads turistbyrå.
E-post: turistbyran@vaxholm.se